lauantai 18. tammikuuta 2014

Pinkinpunainen kauluri

Olenpa näemmä päässyt oikein vauhtiin näiden kaulureiden neulomisen kanssa, kun jo toinen valmistui. No eipä tässä mistään huikeasta vauhdista liene kyse kun se edellinen valmistui marraskuun lopulla.
Olen elämässäni omistanut yhden kaulurin, joka on jostain tuolta 70-luvulta. Kirkkaanpunainen kaupasta ostettu akryylikauluri. Ihan se on ehjä vieläkin, mutta tiukka kaulan kohdalta ja tuo akryyli jotenkin tökkii lankana. Aikansa kutakin, enhän sitä ole enää vuosiin pitänyt. Enkä tiedä osaanko minä kauluria pitääkään kun olen tottunut kietaisemaan huivin kaulaani. Sen saa muotoiltua moneen muotoon ja höllättyä välillä jos alkaa liikaa kuristamaan kurkusta. Sitä näin vanhemmiten tulee kaikkia tuntemuksia.
Ohjetta otin tuolta Dropsin ehtymättömistä varastoista. Mallin nimi Buttercream DROPS 137-13. Mallikuvio itsessään oli minulle jo entuudestaan tuttu. Samalla kuviolla olen neulonut suorakaiteenmuotoisen huivin joskus 15 vuotta sitten.

Koska käyttämäni lanka oli eri kuin ohjeessa mainittu ja vähän paksumpaa, niin lankahan loppui kesken kun minulla oli sitä vaan kaksi kerää. Neuloin 3½:n puikoilla. Eipä tuo haittaa, johan kaulurille tuli korkeutta ihan tarpeeksi. Eikä sitä pysty kukaan sanomaan että olet lopettanut väärään kohtaan.
Punainen, olkoon sitten oranssiin tai siniseenkin vivahtava on sitten vaikea kuvata mutta semmonen hempeä pinkinpunainen on lanka ja olen sen joskus Tallinnasta ostanut. Eipä silloin ollut ajatusta miksi lanka haluaa ja värin vuoksi olen sen varmaan ostanutkin.

18 kommenttia:

  1. Ihana lanka, kiva väri ,vaikkei ookaan mun väri mutt voin silti siitä tykätä, ja malli on aikas koukeroinen, nätti siis.

    VastaaPoista
  2. Näyttää mukavalta ja ilmavalta :-)
    Väristäkin tykkään.

    VastaaPoista
  3. Oikein kaunis, niin malli kuin värikin.

    VastaaPoista
  4. Kaunis kauluri ja väri on ihana =))

    VastaaPoista
  5. Upea kauluri, väriltään ja malliltaan.

    VastaaPoista
  6. Ihastuin oitis kauluriin. Laitoin ohjeen talteen tulevaisuutta varten. Minä olen nyt vanhemmiten tykästynyt kaulureihin. Pidän ulkoillessani. Het jos on ilman tuntuu että kurkku tulee kipeeksi. Olenkohan herkkäkurkkuinen ulkoakin päin? Muutoin pidän huivia.

    VastaaPoista
  7. Siitä tuli kaunis! Kuvio on niin ihana, että pitää panna mieleen.

    VastaaPoista
  8. Kiva kauluri. Ulkoillessa käytän aina kauluria, ne ovat käytännöllisempiä kuin huivit.

    Titan Wool Winner on mukavaa lankaa. Ostin sitä Liann Löngadista ja pitäisi saada lisää.

    VastaaPoista
  9. Kiva kauluri, tuo pitsimalli on sitten ihana!
    Kiitos ihanasta paketista, lapaset on just hyvät ja silmukanpitäjät tulivatkin ihan tarpeeseen! Laitoin kuvan blogiini, ja kuten kirjoitin, luonnossa värit sopivat paremmin yhteen kuin kuvassa näyttää :)

    VastaaPoista
  10. Kauniin värinen ja mallinen. Tykkään kovasti.

    VastaaPoista
  11. Hieno on ja kauluri on kyllä ehdoton kun on kylmä!

    VastaaPoista
  12. oho, ompas aikamoinen pitsikuvio.

    VastaaPoista